EA telah mengumumkan telah merilis update baru untuk Star Wars Jedi: Survivor hari ini tanggal 9 Mei 2023. Update ini ditujukan untuk versi PS5, Xbox Series, dan beberapa untuk PC. Update ini berisi perbaikan untuk berbagai macam masalah teknis yang dialami oleh game tersebut. Rencananya update perbaikan versi PC yang lebih lengkap akan dirilis secepatnya pada minggu ini.
Berikut adalah daftar perbaikan yang dirilis developer untuk Star Wars jedi: Survivor versi PS5 dan Xbox Series:
-
Fixed various save state errors.
-
Fixed a streaming issue that causes some streaming scenarios to end on a black screen.
-
Fixed an issue where one of the vents did not properly activate in Stone Spires.
-
Audio fix for a narrative moment where music was behaving incorrectly.
-
Fixed lightsaber marks not displaying correctly in some scenarios.
-
Fixed a scenario where the player could enter a progression blocked state in the Lucrehulk.
-
Fixed an elevator to prevent the player from falling through it and entering a progression blocked state.
-
Fixed a bug where Rayvis would become unbeatable.
-
Fixed a severe animation issue that would break a late game narrative sequence.
-
Fixed a collision bug where players can get stuck inside a Meditation Chamber.
-
Added a note explaining that some of BD-1’s abilities are not available while in combat.
-
Improved text scrolling.
-
Minor text translation fixes.
-
Various crash fixes.
- Fixed an HDR value mismatch that would cause HDR setups to display incorrectly for PS5 users (Khusus PS5).
Berikut adalah daftar perbaikan untuk PC:
- Updated occlusion behavior for raytracing, reducing idle time stalls.
- Updated streaming budgets that will help alleviate traversal hitching.
- Performance improvements for some VFX (Versi konsol akan dirilis nanti).
- Updated data handling when toggling raytracing, improving non-raytraced performance.
EA juga juga sudah menemukan masalah-masalah lain di Star Wars Jedi: Survivor versi PC dan akan diperbaiki pada update selanjutnya:
-
Improving performance on newer i7 and i9 CPUs that have efficiency cores.
-
General performance improvements to improve both CPU and GPU utilization while reducing idle time, both with and without raytracing.
-
Improving some hitching which can be attributed to streaming raytracing data, assets, and a gap in our prebuilt shaders.
-
Various bug fixes.
Bagaimana menurut kalian? Sudah puas dengan update dan perbaikan yang dirilis untuk Star Wars Jedi: Survivor? Kalian bisa melihat reviewnya yang dibuat oleh tim Playcubic di sini.